معده درد و 5 درمان خانگی
نوشته شده توسط : melika
هرفردی در طول زندگی اش ناراحتی معده و سوء هاضمه را تجربه میکند، این سوء هاضمه ممکن است هر بار پس از خوردن یا نوشیدن یک ماده غذایی اتفاق بیفتد. در این مقاله علل شایع درد معده را بررسی خواهیم کرد و روش های خانگی آن را طبق جدیدترین تحقیقات برای شما ارائه میدهیم.
 
دلایل معده درد
1-ورم معده: ورم معده یک نوع سوزش، آسیب و التهاب معده است و معمولا احساس درد بلافاصله بعد از غذا برای شما اتفاق می افتد.
 
2-عدم تحمل لاکتوز: عدم تحمل لاکتوز علائمی چون گاز، نفخ، آروغ، سوء هاضمه، تهوع، اسهال، یبوست و درد گرفتگی عضلات شکم دارد.
 
3-عدم تحمل گلوتن: عدم تحمل گلوتن در واقع حساسیت به پروتئین موجود در جو، گندم و چاودار یکی دیگر از دلایل دردمعده است و علائمی همچون نفخ، اسهال، یبوست، خستگی مفرط و درد شکم است.
 
4-بیماری رفلکس معده :بیماری رفلکس معده، مشکلی است که در آن بخش پایینی اسفنکتر مری به نحوی نامناسب باز می شود و یا به طور کامل بسته نمی شود و اجازه می دهد که اسیدهای شکمی به مری بیایند.
 
5-آلرژی های غذایی: احساس سوزش در معده و سینه می تواند ناشی از آلرژی یا عدم تحمل غذا باشد. این احساس هم می تواند بعد از خوردن رخ دهد.
 
6-داروها یا مواد مخدر :داروهای خاص و مواد مخدر می توانند لایه محافظ معده شما را بشکنند، این اتفاق می تواند ریسک فرد را برای ورم معده افزایش دهد.
 
7-استرس و فشارهای عاطفی: استرس می تواند روند هضم را کاهش دهد و اسیدهای معده را در معده رها کند و در نتیجه خطر رفلاکس را افزایش دهد.




:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: